Sunday, June 22, 2014

ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳျခင္း

ေယဇူးဘုရားကိုယ္ေတာ္ကို အၿမဲတရားအား ထုတ္ေတာ္မူတာ၊ တစ္ညလံုး ၀တ္ျပဳေတာ္မူတာ၊ တရားေတာ္႐ႈပြားေတာ္မူတာကို ေတြ႕ျမင္ေနၾကရေသာ အခါ တပည့္ေတာ္ႀကီးမ်ားက “အရွင္ဘုရား၊ ဘုရား ဘယ္လိုရွိခိုးရတယ္ ဆိုတာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ကိုလည္း သင္ေပးပါ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ၾကဖူးပါသည္။ အစာမစားရင္၊ ေရမေသာက္ရင္၊ အသက္မ႐ႈရင္ လူသည္ အသက္မရွင္ႏိုင္ပါ။ ဘုရား မရွိခိုးသည့္ ခရစ္ယာန္တစ္ဦးသည္ လူေသေကာင္ႏွင့္ မျခားပါ။ ခရစ္ယာန္ သက္ရွင္ဖို႔ ဘုရားရွိခိုးရပါသည္။ ဘုရား မရွိခုိးသူသည္ အသက္တစ္၀က္ပဲ ရွင္ပါသည္။ ဘုရားရွိခိုးျခင္းကို လွည္းဘီးတစ္ဘီးလိုမ်ိဳး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘုရားရွိခိုးျခင္းႏွင့္ သ႑ာန္တူသည့္ လွည္းဘီးႀကီးက ဘုရား အထံေတာ္ဆီသို႔ တစ္လိမ့္ခ်င္း တစ္လိမ့္ခ်င္းလိမ့္ၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ေနပါသည္။ ေဒါက္(စပုပ္)ေတြက ဘုရားရွိခိုးနည္းေတြႏွင့္ အလား သ႑ာန္တူပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ခံစားခ်က္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဘုရားရွိခိုးၾက၏။ မိမိ သေဘာက်သည့္ နည္းတစ္ခုခုႏွင့္ ဘုရားရွိခိုး၏။ ဆိုပါစို႔။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဖူးတာ၊ မစၦားနာတာ၊ စကၠရမင္တူး ခံယူတာ၊ က်မ္းစာ ဖတ္တာ၊ ဆုေတာင္းတာ၊ ႏိုဗီနာ လုပ္တာ၊ ပုတီးစိပ္တာ စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။ စပုတ္တိုင္ေတြ၊ ေဒါက္ေတြဟာ အလယ္က ၀င္႐ိုးမွာ စုစည္းထားသလို ထိုဘုရား ၀တ္ျပဳပံု ၀တ္ျပဳနည္းေတြဟာလည္း   ခရစ္ေတာ္ဘုရား အထံေတာ္မွာ  စုစည္းၿပီး  အဖ ခမည္းေတာ္ဘုရားအား  တစ္ညီ တစ္ၫြတ္ ဦးတိုက္ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း၊ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳျခင္း၊ ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ “ဘုရားျမတ္စြာရွင္ထံ စိတ္ႏွလံုးျဖင့္ ၀တ္ျပဳ ကိုးကြယ္ျခင္းဟု ရဟႏၲာသူေတာ္စင္မ်ားက သြန္သင္ေပးၾကပါသည္။

လူအမ်ားစုအတြက္ကေတာ့ ဘုရားရွိခိုးျခင္းဆိုတာကို ဆုေတာင္းေမတၱာဆိုတယ္ လို႔သာ နားလည္ထားၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ပူစရာတစ္ခုခု ရွိလာရင္ ဆုေတာင္းသည္။ လိုခ်င္တာတစ္ခုခု ရွိလာရင္ ဆုေတာင္းမည္။ အဲ့သည္အခါ   သူတို႔အတြက္ ဘုရားရွိခိုးတယ္ဆိုတာ လိုတာေတာင္းျခင္းလို႔သာ သိနားလည္ၾက၏။ ယံုၾကည္၍ ဆုေတာင္းတာ မွန္ေပေသာ္လည္း သည့္ထက္ မပိုပါ။ ဘုရားရွင္အား အာ႐ံုျပဳျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္အား ကိုးကြယ္ျခင္း၊ ရွိခိုးျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္ရွင္ႏွင့္ အတူ အသက္ရွင္ျခင္းဆိုသည့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မ်ား မပါ၀င္ေတာ့ပါ။ ထုိေသာအခါ ဘုရားဆိုသည္မွာ တည္ထား ကိုးကြယ္ရာ၊ အိမ္ဦးခန္းက ဘုရားစင္မွာ စံပါယ္ေတာ္မူရာ၊ ဘုရားေက်ာင္း ဗိမၼာန္ထဲမွာ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္သည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတာ္ျမတ္ဆိုသည့္ သေဘာ ျဖစ္သြားေတာ့၏။

ဘုရားရွိခိုး ကိုးကြယ္ျခင္း(၃)မ်ိဳး ရွိပါသည္။
(က) ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ယ္ျခင္း (Vocal Prayer)
အသံျပဳ၍ ကိုးကြယ္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ အလြတ္ဆိုျခင္း၊ သီကံုး ေရးစပ္ထားတာကို ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ ပတၳနာျပဳျခင္း၊  ေကာက္ကာ ငင္ကာ ရြတ္ဆို ဆုေတာင္းျခင္း၊ ဓမၼသီခ်င္း သီဆိုပူေဇာ္ျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္၏။

(ခ) စဥ္းစား ေထာက္႐ႈဆင္ျခင္ျခင္း (Meditative Prayer)
ႏႈတ္က ဦးမေဆာင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အသံမျပဳပါ။ စိတ္က ဦးေဆာင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတြးျခင္း၊ စဥ္းစားျခင္း၊ ေထာက္႐ႈျခင္း၊ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္း၊ အတုယူျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ားပါ၀င္၏။
                                 
(ဂ) အာ႐ံုျပဳျခင္း (Contemplation)
ႏႈတ္ကဦးမေဆာင္ပါ။ စိတ္ကလည္း ဦးမေဆာင္ပါ။ (The lips and mind both come to rest) ႏႈတ္လည္း ပိတ္၏။ စိတ္လည္း ပိတ္၏။ ဆိတ္ဆိတ္ၿငိမ္၏။ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ခ်ဳပ္တည္း၏။ စူးစူးစိုက္စိုက္ ႐ႈပြား၏။ (မိမိစိတ္ႏွလံုးအတြင္း၌ အတူရွိေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္အား) ရည္စူးလ်က္ ၾကည္ညိဳသဒၶါႀကီးမားစြာျဖင့္ အတြင္း စိတ္ႏွလံုးမွ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ စူးစူးစိုက္စိုက္ အာ႐ံုျပဳကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္၏။

ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ယ္ျခင္း (vocal prayer)ႏွင့္ ႏိႈင္းၾကည့္ၿပီး ေျပာရမည္ဆိုပါလွ်င္  အာ႐ံုျပဳျခင္း (contemplation) ဆိုသည္မွာ ရြတ္ဖတ္ေနသည့္ ဘုရားဆုေတာင္းက စာလံုးမ်ားမွာ အာ႐ံုျပဳျခင္း (စိတ္အသိကပ္ျခင္း) ဟု ေျပာရပါမည္။ ရြတ္ဖတ္ေနသည့္ ဆုေတာင္းေမတၱာ စာလံုးမ်ားသည္ အိပ္ရာထဖို႔ ေခါက္သည့္ တံုးေမာင္းေခါက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။

စဥ္းစားေထာက္႐ႈဆင္ျခင္ျခင္း (meditative Prayer)ႏွင့္ ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္ အာ႐ံုျပဳျခင္း (contemplation) ဆိုသည္မွာ ဘုရားအေၾကာင္း၊ တရားေတာ္အေၾကာင္းကို ေထာက္႐ႈ စဥ္းစားျခင္းထက္၊ စူးစူးစိုက္စိုက္ အာ႐ံုျပဳျခင္းသာျဖစ္၏။      

ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ႏွင့္  ဥပမာျပရပါလွ်င္ ေထာက္႐ႈ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း (Meditative Prayer) သည္ ပန္းခ်ီ ဆြဲတာႏွင့္ တူ၏။ မည္သည့္ပံု၊ မည္သည့္အေရာင္၊ ဘယ္ေနရာစသည္ျဖင့္ စဥ္းစားၿပီး ေရးဆြဲလိုက္၏။ အာ႐ံုျပဳျခင္း (contemplation) ဆိုရာတြင္ ဆြဲၿပီးသြားသည့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္၏ အေရွ႕မွ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ထိုင္ၾကည့္ေနျခင္း ကဲ့သို႔ျဖစ္၏။ ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာတစ္ခုကိုမွ မစဥ္းစားဘဲ ပန္းခ်ီကားတစ္ခုလံုးကို စိတ္၀င္တစား အားရ ပါးရ ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ခါ ဘုရား၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း (၃)မ်ိဳးကို စာသင္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ ယွဥ္ျပႏိုင္ပါသည္။ မူလတန္းသည္ ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ က်က္မွတ္ျခင္း၊  ရြတ္ဆိုျခင္း (vocal prayer)၊ အလယ္တန္းသည္ စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္း၊ ေထာက္႐ႈျခင္း၊ သံုးသပ္အေျဖရွာျခင္း (Meditative Prayer) ၊ အထက္တန္းသည္ အာ႐ံုျပဳျခင္း (contemplation) ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ေက်ာင္းတြင္ မူလေက်ာင္းႏွင့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ ပညာရပ္မ်ားကို စြန္႔မပစ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အထက္တန္းေက်ာင္း သင္ခန္းစာမ်ားကို တတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူျပဳ ပါသည္။
  
“အာ႐ံုျပဳျခင္းဆိုသည္မွာ အတြင္းကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ခ်ဳပ္တည္း ရပါသည္။ စာလံုး စာေၾကာင္းမ်ား၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းမ်ား၊ ေတြးဆျခင္းမ်ား (Words, Thoughts, Concepts) ထက္ (One seeks to enter a reality which is spiritual and true, enduring, Overpowering: God Himself.) အႏွစ္အသားျဖစ္သည့္ အစဥ္ၿမဲသည့္၊ သာလြန္ ထူးျမတ္သည့္ တရားေတာ္သို႔ အာ႐ံုစြဲကပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

“လူသည္ အရွင္ျမတ္အား ေလးျမတ္စြာ ခ်စ္ႏိုင္စြမ္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ မစဥ္းစား မေတြးဆႏိုင္စြမ္းပါ။
ခ်စ္ေလး ျမတ္ႏိုးျခင္းျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္အား မီႏိုင္ပါသည္။ တို႔ထိ ဆုပ္ကိုင္ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စဥ္းစားေတြးဆျခင္းျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ ႏိုင္ပါ။ (He may well be loved, but not thought. By love may He be gotten and holden; but by thought never. Rf: The Cloud of Unknowing,a medieval, contemplative treatise (about 1350), Penguin Classics,1961,Ch.6)

အာ႐ံုျပဳျခင္းမ်ားမွာ ေတာရ ရေသ့မ်ား၊ ဘုန္းႀကီး၊ ရဟန္း၊ သီလရွင္မ်ားအတြက္ပဲ မဟုတ္ပါ။ လူတိုင္းအတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယဗာတီကန္ အစည္းအေ၀း စတင္ခဲ့သည့္ ၁၉၆၀ႏွစ္ အလြန္တြင္ သာသနာ့ အဆံုးအမ သ၀ဏ္လႊာမ်ားမွာႏွင့္ ၀ိနည္းက်မ္းမ်ားမွာပါ သီလ ေဆာက္တည္ဖို႔ တရားအားထုတ္ဖို႔ ဆိုပါလွ်င္ “အာ႐ံုျပဳျခင္း Contemplation လိုအပ္ေၾကာင္း သင္ၾကားပါသည္။

မာကု(ဒႆန)