Monday, October 21, 2013

မႏၱေလးကက္သလစ္သာသနာႏွင့္ ဘုရင္ဂ်ီရြာႀကီးမ်ား (အပိုင္း ၂၁)


ဖါသာရ္ေပါလ္-ဦးေက်ာ္ (၁၉၀၇-၁၉၉၃)
(Fr. Paul U Kyaw)
    ဖါသာရ္ေပါလ္ ဥိီးေက်ာ္သည္ (၁၉၀၇) ဇူလုိင္လ (၂၈)ရက္ေန႔တြင္ ေခ်ာင္းရုိးရြာ၌ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ မိဖမ်ားမွာ ဦးဘုိးေက်ာ္ ေဒၚေရႊပင္တုိ႕ျဖစ္သည္။ (၁၉၂၁)တြင္ ေမၿမိဳ႕ ရဟန္းျဖစ္သင္ေက်ာင္း ၀င္သည္။ ထုိမွတဆင္႔ ပီနန္ ရဟန္းျဖစ္တကၠသုိလ္တြင္ ဆက္လက္ သင္ႀကားၿပီး(၁၉၃၃)ခု ႏုိ၀င္ဘာလ (၂၃)ရက္ေန႕တြင္ ရဟန္းသိကၡာ ခံယူခဲ႔သည္။ (၁၉၃၆)ခု မတ္လမွ (၁၉၃၉)ခု ဇႏၷ၀ါရီလအထိ ရြာေတာ္ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ႀကည္႔ရႈရသည္။ ဖါသာရ္ အာလက္ဆီႏွင့္ ဖါသာရ္ ေလာရင္းတုိ႔ တည္ေဆာက္ခဲ႔ေသာ ရြာေတာ္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း သာဓုေခၚပြဲ က်င္းပသည္။ (၁၉၃၉)မွ(၁၉၄၁) အထိ နဘက္ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ၄င္း၊ (၁၉၄၀) မွ (၁၉၅၁) အထိ ေခ်ာင္းဦး၊ မုံရြာ၊ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ၄င္း ႀကည္႔ရႈခဲ႔သည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ ဗုံးဒဏ္ေႀကာင့္ ပ်က္စီးသြားေသာ ဖါသာရ္ေရမန္းဒက္ တည္ေဆာက္ခဲ႔သည္႔ မုံရြာ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေနေက်ာင္းကုိ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခဲ႔သည္။ ပ်က္စီးသြားေသာ ဘုရားေက်ာင္း အုတ္ခုံေပၚတြင္ နံကပ္ဘုရားေက်ာင္း ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခဲ႔သည္။ (၁၉၄၉) မွ (၁၉၅၃)အထိ နဘက္ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ဒုတိယအႀကိမ္ ႀကည္႔ရႈ ရသည္။

(၁၉၅၄)ခု မွ (၁၉၅၉)အထိ ျမင္းျခံ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ႀကည္႔ရႈရသည္။ (၁၉၅၈)တြင္ ျမင္းျခံ၌ ေငြဂ်ဴဗလီ က်င္းပခဲ႔သည္။ (၁၉၅၉) မွ (၁၉၆၀) အထိ ခ်မ္းသာရြာ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ႀကည္႔ရႈရသည္။ (၁၉၆၁) ေဖေဖၚ၀ါရီလ မွ ဒီဇင္ဘာလအထိ ရြာေတာ္ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ဒုတိယအႀကိမ္ ႀကည္႔ရႈရသည္။ ထုိေနာက္ (၁၉၆၆) ဒီဇင္ဘာလမွ (၁၉၆၇) မတ္လအထိ ရြာေတာ္ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ တတိယအႀကိမ္ ႀကည္႔ရႈရသည္။ ထုိေနာက္တြင္ ေဇာ္ဂ်ီ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ႀကည္႔ရႈၿပီး အနားယူရင္း (၁၉၈၂)ခု၌ ကေလးၿမိဳ႔တြင္ ေရႊဂ်ဴဗလီ ခံခဲ႔သည္။ (၁၉၂၂) ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ (၂၆) ရက္ေန႕တြင္ ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕၌ စိန္ဂ်ဴဗလီ က်င္းပခဲ႔သည္။ စိန္ဂ်ဴဗလီ အခန္းအနားသုိ႕ မႏၲေလး ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေအဦးသန္းေအာင္ႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး (၂၅) ပါး တက္ေရာက္ၾကသည္။ နံနက္ (၁၁)နာရီတြင္ ပြဲေတာ္ အခန္းအနား က်င္းပၿပီး ေန႕လည္ (၂)နာရီတြင္ ႏွုတ္ဆက္ပြဲ က်င္းပသည္။ (၁၉၃၃) မတ္လ (၉)ရက္ေန႔တြင္ ေခ်ာင္းဦး၌ ပ်ံေတာ္မူသည္။

ဖါသာရ္ ဂါၿဗီအဲလ္ ဦးဖုိး၀င္း
(Fr.Gabriel U Po Win)
    ဖါသာရ္ ဂါၿဗီအဲလ္ ဦးဖုိး၀င္းသည္ နဘက္ရြာတြင္ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ မိဖႏွစ္ပါးမွာ ဦးကာလူးႏွင့္ ေဒၚေမယုတုိ႔ ျဖစ္သည္။ (၁၉၂၀) ခုႏွစ္တြင္ ေမၿမိဳ႕ စိန္အာေလာရွက္ ေဆမီနာရီ ေက်ာင္း၀င္ေရာက္ခဲ႔သည္။ (၁၉၃၃) ခု ႏုိ၀င္ဘာလ (၂၆)ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္း သိကၡာခံသည္။ (၁၉၄၀) ျပည္႔ႏွစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။

ဖါသာရ္ အန္ေထာ္နီ္-ဦးေက်ာ္မင္း (၁၉၁၁-၁၉၇၈)
(Fr.Anthony U Kyaw Min)
    ဖါသာရ္ အန္ေထာ္နီ ဦးေက်ာ္မင္းသည္ (၁၉၁၁) ခု ဇႏၷ၀ါရီလ (၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ခ်မ္းသာရြာ၌ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ မိဖမ်ားမွာ ဦးဘုိးဇြင္-ေဒၚအန္နားတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ ဂ်ိဳးဇက္ဦး၀င္း၏ ညီအရင္း ျဖစ္သည္။ ခ်မ္းသာရြာ အာစီအမ္ေက်ာင္းမွ သတၲမတန္း ေအာင္သည္။ (၁၉၂၃) ခုႏွစ္တြင္ ရဟန္းျဖစ္သင္ေက်ာင္း၀င္သည္။ (၁၉၃၅) ခု ဧၿပီလ (၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ခ်မ္းသာရြာ၌ ရဟန္း သိကၡာ ခံယူၿပီးေနာက္ ခ်င္းျပည္နယ္ ကန္ပက္လက္တြင္ သာသနာအမႈေတာ္ကုိ ထမ္းရြက္ရသည္။ ၄င္းေနာက္ ေဇာ္ဂ်ီ ေျမာက္ကုိင္းရြာမ်ား၌ သာသနာအမႈေတာ္ကုိ ထမ္းရြက္သည္။ (၁၉၅၁)ခုႏွစ္တြင္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးအျဖစ္ အမႈထမ္းရသည္။ ကန္႔ဘလူ၊ ေကာ္လင္း၊ ခ်ပ္သင္း၊ ကုိးေတာင္ဘုိ႔၊ ေမဂြန္၊ တဲႀကီး၊ ဟံလင္းႀကီး၊ ၀က္လက္ စသည္႔ေဒသမ်ား၌ ေနထုိင္ႀကေသာ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ္ ႀကည္႕ရႈရသည္။ ေရႊဘုိၿမိဳ႕တြင္ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ သာသနာေက်ာင္း ဖြင့္ခဲ႔သည္။ ဖါတီမာ မယ္ေတာ္၏ ေက်ာင္းေဆာင္ တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ႔သည္။ ေမဂြန္ရြာတြင္ ဘုရားေက်ာင္း ေဆာက္ခဲ႔သည္။ ဘာသာ၀င္မ်ား၏ ျပႆနာမ်ားကုိ အထက္အႀကီးအကဲ အာဏာပုိင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ညွိႏွိုင္း၍ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ခဲ႔သည္။ (၁၉၅၄) ဧၿပီလတြင္ အဂၤလန္၊ ၿပင္သစ္၊ အီတလီနုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ေလ႔လာေရးခရီး သြားေရာက္ခဲ႔သည္။ ေရႊဘုိၿမိဳ႕တြင္ သီလရွင္ေက်ာင္း ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ရန္ ႀကိိဳးစားေနစဥ္ (၁၉၅၉) ခုတြင္ ေခ်ာင္းရုိးသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ အမႈထမ္းရသည္။ (၁၉၆၀) ခုႏွစ္တြင္ ေခ်ာင္းရုိးရြာ၌ ရဟန္း ၀ါေတာ္ (၂၅)ႏွစ္ေျမာက္ ေငြရတုသဘင္ပြဲေတာ္ က်င္းပခဲ႔သည္။ ေခ်ာင္းရုိး၊ ေရဦး၊ ေညာင္ကုိးပင္ ဘာသာ၀င္မ်ား ႀကည္႔ရႈရသည္။ (၁၉၆၇) ခုႏွစ္တြင္ မေကြးတုိင္း၊ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ အမႈထမ္းရသည္။ ဘာသာေရး စာေပမ်ား၊ ဘာသာျပန္လုပ္ငန္းမ်ား အထူး ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ခဲ႔သည္။ လက္ထပ္ ထိမ္းျမားျခင္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ စာအုပ္၊ ေရးသားျပဳစုခဲ႔သည္။ (၁၉၇၈)ခု ဇႏၷ၀ါရီလ (၄)ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလး၌ ပ်ံေတာ္မူသည္။

ဖါသာရ္ ဟင္နရီ ဦးစံႀကည္(     -၁၉၄၉)
(Fr.Henary U San Kyi)
ဖါသာရ္ ဟင္နရီ ဦးစံႀကည္သည္ မုံလွရြာ၌ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ မိဖမ်ားမွာ ဦးစီမုန္-ေဒၚေရႊရုိးတုိ႔ ျဖစ္သည္။ (၁၉၂၆)တြင္ ရဟန္း ျဖစ္သင္ေက်ာင္း၀င္သည္။ (၁၉၃၆) ခုတြင္ ရဟန္းသိကၡာ ခံယူသည္။ (၁၉၄၁) မွ (၁၉၄၉) အထိ နဘက္ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ႀကည္႔ရႈ ခဲ႔သည္။ (၁၉၄၅) ခု မတ္လ (၂)ရက္ေန႔ နံနက္ (၃) နာရီတြင္ နဘက္ေက်ာင္းကုိ ဂ်ပန္မ်ား မီးရႈိ႕ ဖ်က္ဆီးႀကသည္။ ဖါသာရ္ ဟင္နရီသည္(၁၉၄၉)ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံေတာ္မူသည္။

ဖါသာရ္ မုိးဇယ္ ဦးဘခင္ (၁၉၀၇-၁၉၇၈)
(Fr. Moses U Ba Khin)
    ဖါသာရ္မုိးဇယ္ ဦးဘခင္သည္ ေရႊဘုိခရုိင္ တန္ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ ေခ်ာင္းရုိးရြာတြင္ အဖ ဦးသစ္ အမိ ေဒၚသာလိတုိ႔မွ (၁၉၀၇) ဒီဇင္ဘာ (၂၀) ရက္ေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ အသက္ (၁၃)ႏွစ္အထိ ေခ်ာင္းရုိးရြာ စာသင္ေက်ာင္းမွာ ပညာ သင္ႀကားခဲ႔သည္။ (၁၉၂၁) ေမၿမိဳ႕ ရဟန္းျဖစ္သင္ေက်ာင္း ၀င္သည္။ (၃)ႏွစ္ ပညာသင္ၿပီး က်န္းမာေရး မေကာင္းသျဖင့္ (၁၉၂၄)ခုႏွစ္တြင္ မိမိေနရပ္ ေခ်ာင္းရုိးသုိ႔ ျပန္လာရသည္။ ရြာ၌ ေနစဥ္ မိဖတုိ႔လုပ္ကုိင္ေသာ လယ္ယာလုပ္ငန္း၌ ကုိယ္တုိင္ ထြန္ယက္ လုပ္ကုိင္ေပး၍ ရသမွ် အခ်ိန္ပုိမ်ားတြင္ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးအား အျမဲ ကူညီ လုပ္ကုိင္ေပးျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ လြန္ခဲ႔သည္။ သူူ၏ စိတ္တြင္ အစဥ္ ကိန္းေအာင္းေနသည္မွာ က်န္းမာလာလွွ်င္ ရဟန္းျဖစ္သင္ေက်ာင္းကုိ ျပန္သြားမည္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က မႏၲေလးသာသနာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္လ်ွက္ရွိေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဖူးလ္ကီးေယးသည္ သူ၏ စိတ္သေဘာထားကုိ သိၿပီးျဖစ္၍ က်န္းမာေရးအေျခအေနကုိ ဆရာ၀န္တစ္ဦးအား စစ္ေဆးေစရာ ဆက္လက္ ပညာ သင္ႀကားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ လာေၾကာင္း ေထာက္ခံ စာေပးသျဖင့္ (၁၉၂၇) ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေမၿမိဳ႕ရဟန္းျဖစ္သင္ေက်ာင္းသုိ႔ သြားေရာက္၍ ပညာသင္ၾကားသည္။ (၁၉၃၀) ျပည္႕ႏွစ္တြင္ ပိီနန္ရဟန္းျဖစ္သင္ တကၠသုိလ္သုိ႔ သြားေရာက္ ပညာသင္ႀကားရာ (၆)ႏွစ္ ၾကာခဲ႔သည္။ (၁၉၃၆) ခုႏွစ္တြင္ ကုိရင္အျဖစ္ႏွင့္ ျပန္လာၿပီး မႏၲေလးသာသနာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား လက္ေအာက္တြင္ တႏွစ္ စုံစမ္းျခင္းခံရသည္။ (၁၉၃၇) ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ (၁၄)ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရႊႏွလုံးေတာ္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း၌ ဆရာေတာ္ ဖါးလီးေယးက ရဟန္းသိကၡာ တင္ေပးသည္။ ထုိႏွစ္မွာပင္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေျမျပန္႔ ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ေနရပ္ျဖစ္ေသာ ခ်င္းေညာင္ပင္သာ ပထမ သာသနာတည္ေထာင္၍ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း စတင္ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ တႏွစ္အႀကာတြင္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ကပ္ေရာက္၍ ေရႊဘုိနယ္ ရြာေတာ္ရြာသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကာ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ (၁၉၃၉) ခု ဇြန္လမွ (၁၉၄၀)ျပည္႔ႏွစ္ ေမလအထိ ႀကည္႔ရႈခဲ႔ရသည္။ ဖါသာရ္မုိးဇယ္သည္ ရြာေတာ္သားမ်ား အလြန္ဆင္းရဲသျဖင္႔ ယက္ကန္းစင္မ်ား တည္ေထာင္ေပးသည္။ ဖါသာရ္မုိးဇယ္ ကုိယ္တုိင္ အထည္မ်ားကုိ ေဖါက္သည္ ရွာေပးသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ရြာသူ ရြာသားမ်ား စား၀တ္ေနေရး ေခ်ာင္လည္ လာသည္။
    (၁၉၄၀) ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ဖါသာရ္မုိးဇယ္သည္ ဖါသာရ္ဗလီးေဘးႏွင့္ အတူ ေျမာက္ပုိင္း ခ်င္းေတာင္သုိ႔ ပထမဆုံး သာသနာျပဳရန္ ထြက္ခြာ ခဲ႔ႀကသည္။ လမ္းမသိဘဲ ေမးျမန္း စုံစမ္းၿပီးသြားၾကရာ (၈) ရက္ၾကာမွ တြန္းဇံရြာသုိ႔ ေရာက္ၾကသည္။ (၃)လ အၾကာတြင္ ခ်င္းစကား တတ္ေျမာက္သျဖင့္ တေတာင္ဆင္း တေတာင္တက္ လွည္႔လည္ သာသနာျပဳၾကရာ (၁၂) ႏွစ္ၾကာေသာအခါ လူေပါင္း (၃၀၀၀)ေက်ာ္ ဘာသာ၀င္ ျဖစ္လာသည္။ (၁၉၅၃) တြင္ ခ်မ္းသာရြာ ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ၾကည္႔ရႈရသည္။ ခ်မ္းသာရြာ မယ္ေတာ္ပြဲ ေတာင္ပုိင္း ေျမာက္ပုိင္း ၿပိဳင္ဆုိင္မႈကုိ တားျမစ္ခဲ႔သည္။ ခ်မ္းသာရြာ သခ်ႋဳင္းအတြင္း အုတ္ခဲမ်ား ၀ဲယာ တဘက္တခ်က္ ေဒါင္းလုိက္စီ၍ လူသြားလမ္းမ်ား စနစ္တက် ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္။ ဦးဘုိးဆင္ ေဒၚသစ္တုိ႔မွ လွဴေသာ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ တစ္ခုကုိ သခ်ႋဳင္းအတြင္း ေဆာက္လုပ္ခဲ႔သည္။ ဖါသာရ္မုိးဇယ္သည္ ခ်မ္းသာရြာ၌ (၆)ႏွစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးေနာက္ (၁၉၅၉) ခုတြင္ ေက်ာက္ဆည္ခရုိင္ စဥ္႕ကုိင္ၿမိဳ႕နယ္ ေဇာ္ဂ်ီရြာသုိ႔ ေၿပာင္းေရႊ႕၍ ဘာသာ၀င္မ်ားကုိ ၾကည္႕ရႈရျပန္သည္။ ေဇာ္ဂ်ီ ရြာသူရြာသားမ်ားသည္လည္း ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးၾကသျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ကုိယ္တုိင္ ဦးေဆာင္ကာ လယ္ယာမ်ားကုိ ေရစုတ္သြင္းၿပီး စိုက္ပ်ိဳးေစရာ ေအာင္ျမင္သျဖင့္ ရြာသားမ်ား အသက္ရႈ ေခ်ာင္လာသည္။

    (၁၉၆၂) ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရႊႏွလုံးေတာ္ ကာသီဒရယ္၏ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး အျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႕ အမႈထမ္းရသည္။ (၁၉၆၅)ခု စက္တင္ဘာလ (၁၂) ရက္ေန႔တြင္ ေရာမၿမိဳ႕ ဗာတီကင္နန္းေတာ္မွ ရဟန္းမင္းႀကီး ဆဌမေျမာက္ေပါလ္သည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရႊႏွလုံးေတာ္ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဖါသာရ္ မုိးဇယ္ဦးဘခင္အား ျမန္မာျပည္ အထက္ပုိင္း မႏၲေလးသာသနာတြင္ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။ ထုိအမိန္႔ကုိ မႏၲေလးသာသနာ တ၀ွမ္းလုံး သိရွိေစရန္ ဂုိဏ္းေထာက္ႀကီး ဖါသာရ္မင္းနီးေယးက ေၾကျငာလုိက္သည္။ (၁၉၆၅) ခု ႏုိ၀င္ဘာလ (၂၁)ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရႊႏွလုံးေတာ္ ကာသီဒရယ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ေရွ႔ေလဟာျပင္တြင္ မ႑ပ္ထုိး၍ ဆရာေတာ္ သိကၡာတင္ပြဲ အခမ္းအနား က်င္းပသည္။ သိကၡာတင္ပြဲေတာ္သုိ႔ ရန္ကုန္၊ ပုသိမ္၊ ျပည္၊ က်ိိဳင္းတုံ၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ေတာင္ႀကီး၊ ေတာင္ငူမွ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ မႏၲေလး ဂုိဏ္းခ်ဳပ္သာသနာနယ္မွ ရဟန္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ကုိရင္မ်ား၊ သီလရွင္မ်ား၊ ဘာသာ၀င္မ်ား၊ တက္ေရာက္ႀကသည္။ ဆရာေတာ္ေလာင္း မုိးဇယ္ ဦးဘခင္အား ရန္ကုန္ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဗီတာဘားဇင္းက သိကၡာတင္ေပးသည္။ သိကၡာတင္ပြဲ အခမ္းအနားကုိ နံနက္ (၉း၃၀) နာရီတြင္ ၿပီးဆုံးသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဘခင္သည္ မႏၲေလး ဂုိဏ္းခ်ဳပ္သာသနာနယ္၏ တတိယေျမာက္ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယေျမာက္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္သည္။

    ဆရာေတာ္ မုိးဇယ္သည္ ခ်င္းေတာင္တန္း၊ ကက္သလစ္သာသနာကုိ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ ႀကည္႔ရႈရန္အတြက္ (၁၉၇၈) ခု ေအာက္တုိဘာလ (၃)ရက္ အဂၤါေန႔ နံနက္ (၉)နာရီ မိနစ္(၂၀)အခ်ိန္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခ်မ္းျမသာစည္ ေလဆိပ္မွ ေလယာဥ္ျဖင့္ စတင္ ထြက္ခြာခဲ႔သည္။ ေလယာဥ္တက္သြားၿပီး မႀကာမီ စက္ခၽြတ္ယြင္းသျဖင့္ ရုတ္တရက္ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႔ အနီး ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ ေပၚသုိ႔ ေလယာဥ္ ထုိးဆင္းလုိက္ရသည္။ ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦး ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံးသြားသည္။ ဆရာေတာ္မုိးဇယ္မွာ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာ ရသည္။ ေျခတစ္ဘက္ႏွင့္ လက္တစ္ဘက္ က်ိဳးသြားသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျပည္သူေဆးရုံႀကီးမွ သမားေတာ္ႀကီးမ်ား အစြမ္းကုန္ ကုသေသာ္လည္း (၁၉၇၈)ခု ေအာက္တုိဘာလ (၁၀) ရက္ အဂၤါေန႔ နံနက္ (၉)နာရီ (၄၅)မိနစ္ အခ်ိန္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္ အာလ္ဖုန္း ဦးသန္းေအာင္နွင့္ ဖါသာရ္ ႀသဂုတ္စတင္း ဦးစုိတုိ႔ ဦးစီးကာ လူပုဂိၢဳလ္ (၂၀) ပါ၀င္ေသာ စ်ာပနေကာ္မတီတရပ္ကုိ ဖြဲ႔စည္းလုိက္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ေအ ဦးဘခင္၏ ရုပ္ကလပ္ကုိ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းတုိက္တြင္ (၁၀.၁၀.၇၈) အဂၤါေန႔မွ (၁၄.၁၀.၇၈) စေနေန႔အထိ မႏၲေလးၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ားႏွင့္ ရပ္ေ၀း ရပ္နီးရွိ ဘာသာ၀င္ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ား လာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ ဂါရ၀ျပဳႏုိင္ရန္ (၅)ရက္ တိတိထားသည္။

    (၁၄.၁၀.၇၈) စေနေန႔ ညေန (၃)နာရီ တိတိအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတုိက္မွ ဆုေတာင္း ပဌာနာျပဳသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကာသီဒရယ္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ဆရာေတာ္၏ ႀကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ ရုပ္ကလပ္ကုိ သယ္ေဆာင္ႀကသည္။ ကာသီရယ္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း၀င္း အတြင္း၌ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္၍ အခမ္းနားဆုံး မစၦားပူေဇာ္ပြဲႀကီးကုိ ျပည္႔စုံ သုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ႔သည္။ မစၦားပူေဇာ္ျခင္းတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး (၄)ပါး ရဟန္းေတာ္အပါး (၄၀) သီလရွင္အပါး (၈၀) ကုိရင္အပါး (၄၀) အစုိးရဌာန အသီးသီးမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါတီေကာင္စီ၀င္မ်ား၊ မႏၲေလး ျပည္သူ႔ေဆးရုံႀကီးမွ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆရာမမ်ား၊ မႏၲေလး ၀ိဇၨာသိပံၸ တကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခား သံတမန္မ်ား၊ သင္းကြဲ ခရစ္ယာန္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားႏွင့္ ရပ္နီး ရပ္ေ၀းမွ ဘာသာ၀င္ ေလးေထာင္ေက်ာ္ တက္ေရာက္ႀကသည္။ ဆရာေတာ္ အာလ္ဖုန္း ဦးသန္းေအာင္က မစၦားပူေဇာ္ျခင္း အခမ္းအနားတြင္ ဆရာေတာ္ေအ-ဦးဘခင္ အေႀကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပုဂိၢဳလ္ေရး အထုပတၲိကုိ ရွင္းျပေသာအခါ ဂါရ၀ျပဳပြဲသုိ႔ လာႀကသူ (၄၀၀၀)ေက်ာ္တုိ႕ မွာ ၀မ္းနဲမဆုံး ျဖစ္ႀကသည္။

    မစၦားပူေဇာ္ပြဲ အၿပီးတြင္ ဆရာေတာ္ေအ-ဦးဘခင္၏ ရုပ္ကလပ္ကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး အေကာင္းမြန္ဆုံးနည္းျဖင့္ ေအလမ္း ခရစ္ယာန္ သုသန္သုိ႔ပုိ႔ရန္ စီစဥ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလပ္တင္ထားေသာ ပန္းကားႀကီးက ေနာက္ဆုံး ဂါရ၀ျပဳသည္႔ အေနျဖင့္ ထယ္၀ါ လွပါ၏။ ဆရာေတာ္အား ေရႊထီး (၄)လက္ မုိးေပးပါသည္။ ဆရာေတာ္ အိပ္စက္နားစက္ရာ တံတင္းက ထရာဗီဇီယံပုံႏွင့္ ႀကီးမား ျမင့္ျမတ္စြာ ျပဳလုပ္ထားပါသည္။ ျဖဴလႊလြ တက္ရြန္ပိတ္ေပၚတြင္ ခရမ္းႏုေရာင္ ပန္းပြင္႔ကေလးမ်ားက ဆရာေတာ္၏ နာမည္ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ႀကည္ႀကည္ညိဳညိဳ ေရးထုိးထားပါသည္။ ေရွ႕မွာ စိမ္းလန္းေသာ ေက်ာက္ပန္း ႏွင္းဆီတုိ႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ လက္၀ါးကပ္ ပုံသ႑ာန္မွာ ဆရာေတာ္အား ဂါရ၀ျပဳထားပါသည္။ ဘာသာ၀င္ အသီးသီးႏွင့္ ဌာနအသီးသီးမွ ေပးပုိ႔ႀကေသာ လြမ္းသုူ႕ ပန္းေခြမ်ားမွာ ေျပာမဆုံးေအာင္ မ်ားျပားလွပါသည္။ ဘာသာတူအုပ္စုမွ လူငယ္ေမာင္မယ္ (၁၀၀)ေက်ာ္တုိ႔သည္ ၀မ္းနဲေၾက ကြဲေသာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ လုံခ်ည္အနက္ အက်ႌအျဖဴကုိ ၀တ္ဆင္၍ မ်က္လႊာကေလးမ်ား ခ်ကာ ဆရာေတာ္၏ ပန္းကား၊ ပန္းရထားေရွ႔မွာ ၀မ္းနည္းမဆုံး ယူႀကံဳး မရျဖစ္ႀကရသည္။ သူုတုိ႔က ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလပ္ကုိ ေနာက္ဆုံး ႀကည္ညိဳေသာ အားျဖင့္ ပန္းကား ပန္းရထားကုိ ႀကိဳးျဖင့္ ဆြဲျပီး ဆရာေတာ္အား ေကာင္းကင္ဘုံသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္မည္႔သူမ်ား ျဖစ္ႀကသည္။ ေရွ႕ဆုံးမွ ခရစၥတုူူူးတုိင္ ဖေယာင္းတုိင္ကုိင္ တရားေထာက္မ်ား၊ တရားေထာက္မ်ား ေနာက္မွ လုံခ်ည္အနက္ အက်ႌအျဖဴ ၀တ္ဆင္ထားေသာ ဘာသာတူ လူငယ္ ေမာင္မယ္တုိ႔က ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလပ္ ပန္းကား ပန္းရထားကုိ ႀကိဳးျဖင့္ ဆြဲ၍ ကာသီဒရယ္ ေက်ာင္းေတာ္မွ စတင္ ထြက္ခြာေလသည္။ ပန္းကား ပန္းရထား၏ တဘက္စီတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကုိရင္မ်ား ျခံရံ၍ ဆရာေတာ္အား ေနာက္ဆုံး ဂါရ၀ျပဳျခင္း အေနျဖင့္ ဓမၼသီခ်င္းမ်ား သီဆုိႀကပါသည္။ စိပ္ပုတီး စိပ္ျခင္းျဖင့္ ေမတၲာဘာ၀နာ ပြားမ်ားကာ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဂါရ၀ျပဳၿပီး လုိက္ပါ ပုိ႔ေဆာင္ႀကပါသည္။ ပန္းကား၏ ေနာက္မွ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးစီ စီးေသာ ေမာ္ေတာ္ကားငယ္မ်ား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ သီလရွင္မ်ား၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ကုိယ္ပုိင္ ယာဥ္ငယ္မ်ား၊ ဘစ္ကားႀကီးမ်ား စိီကာ စဥ္ကာ စနစ္တက်တန္းစီ ပုိ႔ေဆာင္ႀကသည္။ ပုိ႔ေဆာင္ေသာ ကားအစီးေပါင္းမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ မႀကဳံစဖူး ထူးကဲစြာ ကားႀကီးကားငယ္ အသြယ္သြယ္တုိ႔ (၁၅၀)ေက်ာ္ ခန္႔ ရွိေလသည္။

    ဆရာေတာ္၏ ပန္းကားႏွင့္ ပန္းရထားမွာ ဗထူး အားကစားကြင္း အေနာက္ဘက္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနေသာ္လည္း၊ ကားမ်ား ကာသီဒရယ္ေက်ာင္းမွ ထြက္ဆဲျဖစ္ေနသည္ကပင္ မည္မွ် ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ စည္ကားသည္ကုိ သိရွိနုိင္ပါသည္။ (၂၆) လမ္း က်ဳံးေဘးတေလွ်ာက္ ဆရာေတာ္၏ ပန္းကား ပန္းရထားသြားရာ လမ္းေႀကာင္းတြင္ မန္းပရိႆတ္ႀကီးမွ ျမင္ရသူ အံ႕မခန္းလိ္လိ မ်ားျပားလွပါသည္။ သခ်ႋဳင္းတြင္ ေနာက္ဆုံး ဂူမသြင္းမီ ဂါရ၀ျပဳႀကရာတြင္ သခ်ႋဳင္းေတာ္အတြင္း လူမ်ား ျပည္႔ႀကပ္ သြားေလသည္။ ခ်င္းေတာင္တန္း သာသနာဆုိင္ရာ ပုဂိၢဳလ္တုိ႔ကလည္း ဆရာေတာ္ေအ=ဦးဘခင္အား ေနာက္ဆုံး ဂါရ၀ျပဳသည္႔အေနႏွင့္ လြမ္းဆြတ္ တသေသာ စာတမ္းမ်ား ဖတ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဘခင္၏ ရုပ္ကလပ္ကုိ ဂူုသြင္း သၿဂႋဳလ္လုိက္ပါသည္။

ဆက္ရန္ -