Sunday, May 5, 2013

ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ထူးျခားလာေသာ အရာမ်ား

တစ္ခ်ိန္တုန္းက ႐ုရွားႏိုင္င ံေဆး႐ံုတစ္ခုမွာ လူနာေတြကို ၾကည့္႐ႈ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ မာသာရ္ ထေရဇားနဲ႔ သူမရဲ႕ သီလရွင္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖိတ္ေခၚျခင္း ခံရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ႐ုရွားႏိုင္ငံဟာ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။ မာသာရ္ ထေရဇားနဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ  အဲ့ဒီ ေဆး႐ံုကို ေရာက္ေရာက္ျခင္း သူတို႔ ဆုေတာင္းေမတၱာ ျပဳဖို႔ အခန္းတစ္ခန္းကို အရင္ဆံုး ရွာပါတယ္။ တစ္ေန႔ ဆုေတာင္း အၿပီး အလုပ္စ၀င္မယ့္ေန႔မွာ သတိထားမိတာက ဆရာ၀န္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြဟာ မာေက်ာၿပီး အၿမဲတမ္း ဆူေငါက္ ေနတတ္တယ္။ လူနာေတြ ဟာလည္း မ်က္ႏွာညိႇဳးငယ္ၿပီး အၿမဲတမ္း စိတ္ဓါတ္ က်ေနၾကပါတယ္။ ေဆး႐ံုကလည္း အလြန္ အင္မတန္ ညစ္ပတ္ ေပေရေနေတာ့ နံရံနဲ႕ ၾကမ္းျပင္ကို စတင္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ပါေတာ့တယ္။ ၿပီးတဲ့အခါ လူနာေတြကို ေရခ်ိဳးေပး၊ အစားအစာ ေကၽြးေမြးၿပီး လိုအပ္တာေတြ  ကူညီ လုပ္ကိုင္ ေပးပါတယ္။ ဒီ သီလရွင္ေတြဟာ ဘာပဲ လုပ္လုပ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ညစ္ပတ္ ေပေရ စုတ္ျပတ္တဲ့ အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿပံဳးၿပံဳး ရႊင္ရႊင္နဲ႕ လုပ္ကိုင္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ 

    မၾကာခင္မွာပဲ ေဆး႐ံုးဟာ သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ဟာလည္း သန္႔ရွင္း ေတာက္ပ လာပါတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြဟာလည္း အရင္နဲ႔မတူ အၿပံံဳးေလးေတြနဲ႔ ျဖစ္ၿပီး လူနာေတြကလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ လန္းဆန္း ေနၾကပါတယ္။  တစ္ေန႔ ေဆး႐ံုကို ဒါ႐ိုက္တာ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈတဲ့ အခါမွာ ေဆး႐ံု အေဆာက္အအံုဟာလည္း သန႔္ရွင္း ေျပာင္လက္ၿပီး အေျခအေနေတြက အရင္နဲ႔ မတူတာကို ေတြ႔ျမင္ ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆး႐ံုမ်ား မွားေရာက္လာတာလားလို႔ ဆိုၿပီး ေမးရတဲ့ အေျခအေနေတာင္ ျဖစ္သြား ခဲ့ရပါတယ္။ 

သာမန္ ေသးငယ္တဲ့ ေန႔စဥ္ လုပ္ေနက် အရာေတြပဲ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတရားနဲ႔ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတဲ့ ရလဒ္ကို ရရွိပါတယ္။ မာသာရ္ ထေရဇားက ဒီလို ေျပာဘူးပါတယ္။ “ကၽြန္မတို႔သည္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ၌ တိုးတက္ ႀကီးထြားဖို႔ ဆက္လက္ ခ်စ္ရမယ္။ ခရစ္ေတာ္ ခ်စ္ခဲ့သလို စြန္႔လႊတ္ နာက်င္တဲ့ အထိ၊ မိမိကိုယ္မိမိ နစ္နာတဲ႔ အထိ ေပးကမ္းရမယ္။ We must go on loving and giving until it hurts the way Jesus did. သာမာန္ လုပ္ေနက် အရာေတြကို ႀကီးမားတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတရားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ပါ။ သူတစ္ပါးက မလိုလားတဲ့ သူ၊ သူတစ္ပါးက ႐ြံရွာတဲ့ သူ၊ အထီးက်န္ ဆန္ေနတဲ့သူ၊ အိမ္ေျခမဲ့တဲ့ သူ၊ ဖ်ားနာေနတဲ့ သူေတြကို ဂ႐ုစိုက္ျခင္းဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ မ်ိဳးေပါ့။ သင့္ဖက္က တစ္ခုခု ေပးဆပ္္ရမယ့္ အရာကို သင္ ေပးကမ္းရမယ္။ ဆိုလိုတာက သင္ေပးဆပ္ရမယ့္ အရာမပါဘဲ သင္ မေနခ်င္ဘူး။ သင္ ေပးဆပ္လိုက္ရမယ့္ အရာမပါဘဲ သင္ မေနတတ္ဘူး၊ သင္ တကယ္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္၊ ျမတ္ႏိုးတဲ့ အရာကို ေပးဆပ္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ သာမန္ မရွိလည္း ျဖစ္တဲ့အရာမ်ိဳး၊ မရွိလည္း ေနနိုင္တဲ့ အရာမ်ိဳး၊ မိမိအတြက္ ဘာမွ အေၾကာင္းထူး မသြားတဲ့ အရာမ်ိဳးကို ေပးကမ္းျခင္း၊ လုပ္ေပးျခင္းဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခုခုကို ကိုယ္က အမွန္တကယ္ ေပးဆပ္ စြန္႔လႊတ္ၿပီး သူတစ္ပါးကို ေပးလိုက္ရ၊ ခ်စ္လိုက္ရမွ ဘုရားသခင္ ေရွ႕မွာ တန္ဖိုး ႀကီးမားပါတယ္။ ေပးဆပ္ ပူေဇာ္မႈဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္လို႔ ” ဆိုဖူးပါတယ္။

    သင့္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ သင့္ရဲ႕ ရက္ေရာမႈကို တိုင္းတာတဲ့ ေနရာမွာ သင္ ဘယ္ေလာက္ ေပးသလဲ ဆိုတာနဲ႔ တိုင္းတာလို႔ မရပါဘူး။ သင့္ဖက္က ဘယ္ေလာက္ စြန္႔လႊတ္ လိုက္ရသလဲ၊ သင့္ဖက္က ဘယ္ေလာက္ နစ္နာ သြားသလဲ၊ သင့္ဆီမွာ ဘယ္ေလာက္ က်န္သလဲ ဆိုတာနဲ႔ တိုင္းတာရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

    အေျခခံအားျဖင့္ စစ္မွန္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ဟာ The element of sacrifice လို႔ေခၚတဲ့ စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ျခင္း ဆိုတဲ့ အေျခခံ အခ်က္ပါ ပါတယ္။ အဲ့ဒီ စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္မႈဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာရဲ႕ ထြန္းေျပာင္ ေတာက္ပတဲ့ သရဖူ ျဖစ္လာပါတယ္။ အထြဋ္အထိပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ တစ္ကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်စ္မယ္ဆိုရင္ ဒုကၡ အခက္အခဲေတြ ခံထမ္းဖို႔၊ အဆင္မေျပ တာေတြကို ရင္ဆိုင္ဖို႔၊ ရဲစြမ္း သတၱိေတြ ရွိရပါမယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာရဲ႕ လ်ာထားခ်က္ကေတာ့ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာ မိမိကိုယ္မိမိ အလိုလိုက္မႈ၊ ပိုင္ဆိုင္ ထားလိုမႈေတြအား ဖယ္ရွားျခင္း အားျဖင့္ သူတစ္ပါး ေကာင္းစားဖို႔၊ အဆင္ေျပဖို႔ေတြက မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္း၊ မိမိနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အရာ ျဖစ္လာျခင္းပါပဲ။ သူတစ္ပါးရဲ႕ ေကာင္းစား ေပ်ာ္ရႊင္ေရးဟာ မိမိရဲ႕ အေရး၊ မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္း ျဖစ္လာတာကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီ အခ်က္ေတြဟာ ၀ိေရာဓိ ဆန္႔က်င္ဖက္လို ျဖစ္ေနေပမယ့္ မွန္ကန္ ျပည့္၀လ်က္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သူတစ္ပါးအတြက္ စြန္႔လြတ္ အနစ္နာခံၿပီး ကူညီ ေပးဆပ္တဲ့ အခါမွာ တစ္နည္းေျပာရရင္ မိမိကိုယ္ မိမိ ဗလာက်င္း ပစ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ ျပည့္၀တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့မႈကို ေတြ႕ရွိလာရပါတယ္။ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာနဲ႔ ေပးကမ္းမႈဟာ ရယူျခင္းထက္ မဂၤလာ ရွိပါတယ္။ ေပးကမ္းျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရရွိပါတယ္။

    ဘုရားသခင္ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္ ပူေဇာ္တဲ့ အခ်စ္ဘုရား အေနနဲ႔ ဒီထက္ ပိုၿပီး ခ်စ္ေၾကာင္း မျပႏိုင္တဲ့ အခ်က္အေၾကာင္းကိုေတာ့ ရွင္ေယာဟန္ ၃း၁၈ မွာ “ထာ၀ရ ဘုရားသည္ ေလာကသားတို႔ကို လြန္စြာ ခ်စ္ေတာ္မူသျဖင့္ လူအေပါင္းတို႔သည္ ပ်က္စီး ဆံုးပါးျခင္း မရွိဘဲ ထာ၀ရ အသက္ကို ရေစျခင္းငွာ မိမိ၏ တစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကို စြန္႔ေတာ္မူ၏။” လို႔ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။


    ရွင္ေယာဟန္ ၁၃း၁ မွာ ကိုယ္ေတာ္သည္ ေလာကသားတို႔ကို အလြန္ပင္ ခ်စ္ေတာ္မူ၏။ အေသမခံခင္ တပည့္ေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေျခေထာက္ကို ေဆးတဲ့ အခါမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားသခင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ဦး တစ္ေယာက္စီကို ခ်စ္တာဟာ ႀကီးမားတယ္။ ေဘာင္ခတ္ မထားဘူး။ အေျခအေနေတြထည့္ မထားဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ God is love “ဘုရားသခင္သည္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ျဖစ္၏” လို႔  ပ-ေယာဟန္ ၄း ၁၆ မွာ အတိအလင္း ေျပာထားခဲ့ပါတယ္။   

ခမည္းေတာ္သည္ ခရစ္ေတာ္ကို ခ်စ္သကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ပညတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလိုက္ ေလွ်ာက္ရင္ ခရစ္ေတာ္ ခံစားရတဲ့ အႂကြင္းမဲ့ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစား ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ပညတ္က ဘာလဲ???

    “ငါ့ပညတ္မွာ ငါသည္ သင္တို႔ကို ခ်စ္သည့္ နည္းတူ သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကေလာ့” ဟူ၍တည္း။  “မိမိ၏ မိတ္ေဆြအတြက္ အသက္ကို စြန္႔ေသာ သူ၏ ေမတၱာထက္ ႀကီးျမတ္သည့္ ေမတၱာ မရွိေတာ့ၿပီ”လို႔ ရွင္ေယာဟန္ ၁၅း၁၃ မွာ မိန္႔ၾကား ထားပါတယ္။

    ရွင္ေယာဟန္ ၁၅း ၉-၁၇ ကို ေသခ်ာ ေလ့လာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ စကားေတြဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္အား ထက္သန္စြာ ေတာင္းခံမႈဟာ အထြဋ္အထိပ္ ေရာက္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။  ဒီက်မ္းပိုဒ္က ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ စကားေတြဟာ ခရစ္ေတာ္ အေသခံခါနီး ေျပာတဲ့ စကားေတြျဖစ္လို႔ ဒီ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တရားေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အေမြအႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေပးခဲ့တဲ့ အေမြအႏွစ္ စကား အတိုင္းပဲ ကားတိုင္ေပၚမွာ သူ အေသခံ သြားခဲ့ပါတယ္။ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ထဲမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရမင္တူး ဆိုတာဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္ ပူေဇာ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ သက္ေသျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးက ဒီ အေမြအႏွစ္ အတိုင္း လိုက္ေလွ်ာက္ဖို႔ ပါပဲ။ တစ္နည္း ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ အနစ္နာခံကာ ခ်စ္ၾကဖို႔ကို ဆိုလိုပါတယ္။

    ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံကာ တစ္ကိုယ္ေကာင္း စိတ္ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ သူတစ္ပါးကို ခ်စ္ရမယ္။ ကူညီ ရမယ္၊ လုပ္တဲ့ အရာတိုင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ သာမန္အရာ ျဖစ္ေပမယ့္ ႀကီးမားတဲ့ ေမတၱာ ရွိရမယ္လို႔ ေျပာဆိုတဲ့ အခါမွာ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ထဲက ေဆာင္းပါး တစ္ခုကို စဥ္းစားမိလိုက္လို႔ မခ်ိၿပံဳးနဲ႔ ၿပံဳးရယ္မိပါတယ္။

    အဲ့ဒီ ေဆာင္းပါးကေတာ့ ဒီလိုပါ “လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေလာက္တုန္းက ေယဇူး ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို သူ႕ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ အေရးအႀကီးဆံုး တရားေတာ္က ဘာလဲလို႔ သူတို႔က ေမးၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ ေယဇူးက “ ငါသင္တို႔ကို ခ်စ္သည့္ နည္းတူ သင္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကေလာ့”လို႔ ျပန္ေျဖ ခဲ့တယ္။ အဲဒီ အေရးအႀကီးဆံုး တရားေတာ္ကေန တျဖည္းျဖည္း ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္ လာတာကေတာ့ ဂိုဏ္းကြဲေပါင္း ႏွစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး တစ္ဂိုဏ္းနဲ႔ တစ္ဂိုဏ္း ကလည္း မုန္းတီး ရန္ေစာင္ ေနၾကတယ္ ဆုိပါလား၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာဆိုတဲ့ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ ၾကတဲ့သူေတြ၊ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး တစ္ကယ္ ခ်စ္ၾကတာပါလား” လို႔ ေဖၚျပထားပါတယ္။

    ဒီကေနတစ္ဆင့္ ဆက္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ မွာေတာ့ က်န္တဲ့ ကမၻာ့ဘာသာႀကီးမ်ား ျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာ အားလံုးတို႔ဟာ လူလူခ်င္း စာနာ ေထာက္ထား၊ ေမတၱာတရား ထားၿပီး ႐ိုင္းပင္း ကူညီၾကဖို႔၊ မုန္းတီးမႈ မရွိၾကဖို႔၊ လူ မသတ္ၾကဖို႔ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ အဓိက ပါပဲ။ ဒီကေန႔ ကမၻာ့ ဘာသာႀကီး ၄ခုကို ကိုးကြယ္ ေနၾကသူေတြ အဆင္ေျပ ၾကရဲ႕လား။ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရားကို ေလးစား ပါတယ္၊ တန္ဖိုး ထားပါတယ္လို႔ ေျပာေန၊ ေဟာေနေပမယ့္ ဘာသာ၀င္ အခ်င္းခ်င္း အဆင္မေျပ၊ ရန္ေစာင္ေနတာေတြ မ်ားသလို၊ ဘာသာတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု၊ တစ္ဂိုဏ္းနဲ႔ တစ္ ဂိုဏ္းကလည္း အထိမခံ ေရႊပုဂံ၊ သည္းခံ၊ စိတ္ရွည္မႈ မရွိ၊ ထစ္ခနဲ ဆိုရင္ ခ်ခ်င္၊ ေျပာခ်င္၊ တိုက္ခ်င္ ေနၾကတာက ေလာကရဲ႕ ႐ုပ္အဆိုးဆံုး အကြက္ တစ္ကြက္ပါပဲ။ နားမလည္လို႔၊ မျပည့္စံုလို႔၊ မသိလို႔၊ ၀င္လာဆဲမို႔လို႔ စကား အမွားအယြင္းေလး ပါသြားရင္ေတာင္ အေၾကာင္းရင္း မရွာ၊ မ ေမးျမန္း၊ ငါ့ဘာသာကို ေစာ္ကားတာလားကြ ဆိုၿပီး စိန္ေခၚ ခ်င္ၾကတာ၊ ႐ိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္ၾကတာဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကို လက္ကိုင္ထားဖို႔ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ၾကသူေတြလား ပေဟဠိ ပုစၦာ ေတြပါပဲ။

    အစြန္ဆံုး ေျပာရရင္ေတာ့ မိမိဘာသာကို ေစာ္ကားရင္ေတာင္မွ အၾကမ္းနည္း မသံုးဘဲ၊ လူဆန္ဆန္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕စြာ ေျဖရွင္း သင့္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္က ဘယ္ဖက္ပါးကို ႐ိုက္ရင္၊ ညာဖက္ပါးကို လွည့္ေပးအုံးတဲ့။ မိမိရဲ႕ ရန္သူကို ခ်စ္ပါ။ သင္တို႔ကို ႏွိပ္စက္၊ ညႇင္းဆဲေသာ သူတို႔အတြက္ ေမတၱာ ပုိ႔ၾကေလာ့။ အခ်င္းခ်င္း သူ ခ်စ္သလို ခ်စ္ပါတဲ့။ သူ ေသခါနီး သူ႔ကိုကား တိုင္တင္တဲ့ သူေတြကို“သူတို႔၏ အျပစ္မ်ားကို ခြင့္လႊတ္ ေတာ္မူပါ” ဆိုၿပီး ခြင့္လႊတ္ သြားခဲ့ပါတယ္။

    ေဂါတမ ဗုဒၶကလည္း “မိခင္သည္ မိမိ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ရင္ေသြးကို အသက္စြန္႔၍ပင္ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ ငါတို႔သည္ သတၱ၀ါ အားလံုး၏ အေပၚ၌ အပိုင္း အျခားမရွိသည့္ ေမတၱာတရားကို ထားသင့္ေလသည္။ ေဒါသ မထား၊ ရန္ညွိဳး မထားဘဲ၊ ေမတၱာဘာ၀နာ တရားကို ပြားမ်ား အားထုတ္သင့္ ေလသည္”လို႔ သုတၱနိပါတ ဆိုတဲ့ ေမတၱာသုတ္မွာ ဆိုထားပါတယ္။

    ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူသား အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားျခင္း၊ ကူညီ ႐ိႈင္းပင္းျခင္း၊ စိတ္ရွည္၊ သည္းခံျခင္း စသည္ျဖင့္ အျပန္ အလွန္ရွိၾကမွသာ မိမိရဲ႕ ဘာသာကို ေလးစားတယ္။ မိမိ ဘာသာတရားမွာ ခံယူခ်က္ ရွိတယ္။ မိမိရဲ႕ ဘာသာတရားကို လက္ေတြ႕ လိုက္က်င့္တယ္ ဆိုတာ မည္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ဦးစီကို ေမးၾကည့္ပါ။ ေလာကမွာ ဘယ္သူ႕ကို အခ်စ္ဆံုးလဲ၊ ဘယ္သူ႕ကို ဦးစား ေပးမလဲ၊ ဘယ္သူ အေရးအႀကီး ဆံုးလဲလို႔ ေမးရင္ အမ်ားစုက မိမိ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရားလို႔ပဲ ေျဖၾကမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမွန္ တကယ္ခ်စ္တယ္။ မိမိ ဘုရားကို တကယ္ ဦးစားေပးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ပတ္၀န္းက်င္က လူအားျဖင့္ ျပလို႔ ရပါတယ္။ ဒီ သေဘာတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္ေယာဟန္က “ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ပါသည္ဟု ဆိုလ်က္ မိမိႏွင့္ နီးစပ္သူကို မုန္းေသာ သူသည္ လူလိမ္ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မိမိ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရသူကို ညီအစ္ကိုလို မခ်စ္ႏိုင္ေသာ သူသည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ရသည့္ ထာ၀ရဘုရားကို ခ်စ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ဘုရားကို ခ်စ္ေသာ သူသည္ နီးစပ္ေသာသူကိုလည္း ခ်စ္ရမည္” လို႔ ရွင္ေယာဟန္ ၾသ၀ါဒစာ ပထမစာေစာင္ ၄း ၂၀၊ ၂၁ မွာ အတိ အလင္း ေျပာထားပါတယ္။

    ၂၁ ရာစုထဲကို ၀င္ေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ အေတြးအေခၚ ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားေနၿပီဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး ခံယူခ်က္ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ ဒီေန႔ ဘုရားေပးတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ပညတ္ အေမြအႏွစ္ကို လိုက္က်င့္ဖို႔ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ။ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္၊ ေစတီပုထိုး၊ ဒူးပြန္း၊ ခါးနာေအာင္ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးေန႐ံုနဲ႔ မၿပီး ေသးပါဘူး။ ကေလး လူငယ္၊ လူရြယ္က စၿပီးတစ္ဦးကို တစ္ဦး နားလည္ေအာင္၊ ဘာသာတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခ ုမတူတာကို သိရွိေအာင္ ကြဲျပား ေနတာေတြကို လက္ခံ တတ္ေအာင္၊ တူညီတာေတြကို အတူတကြ လုပ္ေဆာင္ရေအာင္ ေက်ာင္းသား အရြယ္၊ ငယ္ငယ္က စၿပီး ဘာသာေပါင္းစံု အေၾကာင္း သင္ၾကား၊ သိတတ္ေစဖို႔ လမ္းၫႊန္ ရပါလိ္မ့္မယ္။ ဦးေဆာင္ ရပါလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ လက္လွမ္းမီသမွ် အျခားသူမ်ားရဲ႕ ဘာသာတရား၊ ဘုရားတရား အေၾကာင္း ေလ့လာဖို႔ ပါပဲ။

    သူတစ္ပါးရဲ႕ ဘာသာတရား အေၾကာင္းေလ့လာဖို႔ လို႔ေျပာတဲ့အခါမွာ မိမိ ကိုးကြယ္ ခံယူေနတဲ့ ဘာသာ တရားအေၾကာင္းကေတာ့ သိထား ၿပီးသား ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ပါပဲ။ ဒီလို ေလ့လာၾကတဲ့ အခါမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး နားလည္လာၿပီး ဘာသာတရားတိုင္းက သင္ၾကားတဲ့ အဓိက အခ်က္လို႔ ေျပာတဲ့ လူလူခ်င္း ေမတၱာ ေစတနာထားျခင္းဟာ လက္ေတြ႕မွာ ပိုမို အေကာင္အထည္ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ တရားကို လိုက္က်င့္လာႏိုင္တဲ့ အခါမွာ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္လာၿပီး၊ စည္းလံုး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့၊ သာယာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ လာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

    မ်က္မျမင္ ပုဏၰား (၆)ေယာက္လို မိမိ ကိုင္တြယ္ စမ္းသပ္မိတာကိုပဲ ဆင္ဆိုတာ ႀကိဳး ျဖစ္တယ္၊ နံရံႀကီး ျဖစ္တယ္၊ လွံ ျဖစ္တယ္၊ ယပ္ေတာင္ ျဖစ္တယ္ လို႔ အျမင္က်ဥ္းစြာ ေျပာမေနေတာ့ဘဲ အားလံုးကို ႐ႈေထာင့္ မ်ိဳးစံု၊ ေနရာ မ်ိဳးစံုကေန ေလ့လာ ကိုင္တြယ္ စမ္းသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အမွန္တရားနဲ႔ ပိုမို နီးကပ္စြာ ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္။ ႐ႈေထာင့္ စံုလင္စြာကေနၾကည့္ၿပီး နိဂံုး ခ်ဳပ္လာပါလိမ့္မယ္။


    ရွင္ေယာဟန္ ၁၅း ၉၊ ၁ မွာ “အဖ ခမည္းေတာ္ ဘုရားသည္ ငါ့ကို ခ်စ္သကဲ့သို႔ သင္တို႔ကို ငါခ်စ္၏။ သင္တို႔ကို ငါခ်စ္သည့္ နည္းတူ၊ သင္တို႔သည္လည္း အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကေလာ့” လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဆင့္ သံုးဆင့္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဆင့္ တစ္ခု ကေနတစ္ခုကို ဆင္းသြားပါတယ္။ ပထမ အဆင့္က ခမည္းေတာ္ဘုရားကေန သားေတာ္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား ဆီ၊ ဒုတိယအဆင့္က ခရစ္ေတာ္ကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ၊ တတိယအဆင့္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ နီးစပ္သူ လူသား အခ်င္းခ်င္းဆီကို ဆက္သြယ္ သြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ရွင္မာေတဦး ၂၅း ၄၀ က “သင္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ျပဳစုသမွ်သည္ ငါ့ကိုလည္း ျပဳစု၏။ ငါ့ကို ျပဳလုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏” ဆိုတဲ့ သေဘာတရား အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းကေန ဘုရားဆီကို ျပန္လည္ ေရာက္ရွိ သြားပါတယ္။ လူသား အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ဖို႔ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာျဖစ္တဲ့ ဘုရားဆီမွာ ခြန္အား ယူမွ၊ ဆုေတာင္းမွ၊ သူ၌ တည္ေနမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း သူတပါးကို ေမတၱာ ေကာင္းမြန္စြာ ျပႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ “ငါ၏ နာမကို အမွီျပဳ၍ သင္တို႔ ေတာင္းေလွ်ာက္သမွ်ကို ခမည္းေတာ္ ေပးေတာ္မူလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္၍ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ေလာ့ဟု သင္တို႔ အား ငါပညတ္၏”လို႔ ကတိထားတဲ့ အတိုင္း ဘုရားသခင္ထံ လိုအပ္တဲ့ ခြန္အားနဲ႔ နည္းလမ္း ေက်းဇူး ေတာင္းရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေပးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

    ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အလုပ္အကိုင္ေတြမွာ ႀကီးမားတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာနဲ႔ လုပ္ကိုင္ ၾကပါစို႔။ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိ တို႔ရဲ႕ ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ေၾကာင္း၊ မိမိ ဘာသာတရား၌ ခံယူခ်က္ရွိေၾကာင္း ျပၾကပါစို႔။

“ငါတို႔၏ ေမတၱာသည္ ႏႈတ္ဖ်ား၌သာ တည္ေသာ ေမတၱာ မျဖစ္သင့္။ လက္ေတြ႕ အားျဖင့္ ေဖာ္ျပေသာ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ ျဖစ္ရမည္။”

  ၀ႆန္မိုး
 Ref: Markings on the Desert
Living the word
His Word resound
The Word of God
Is one religion on good as another?
Word alive
ဗုဒၶစကား (ပါရဂူ)