Friday, November 11, 2011

နည္းမွန္ေသာအလွဴဒါန

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာထဲက "လွဴတတ္လွ်င္ျမတ္ ပါသည္" ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ဖူးပါတယ္။


ဘုရားတစ္ဆူရဲ႕ ပရ၀ဏ္ တံတိုင္းႀကီးမွာ အကန္႔တိုင္း အကန္႔တိုင္း အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ နာမည္၊ ကမၺည္းေတြကို ထိုးတတ္ ၾကပါတယ္။ တစ္ေနရာမွာ ကမၺည္းစာတန္း လံုး၀ မထိုးဘဲ ကြက္လပ္ က်န္ေနတဲ့ ေနရာကိုေတြ႔ရတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဒီနာမည္ မထိုးတဲ့ အလွဴရွင္ကို ပိုၿပီး အထင္ႀကီး ေလးစားသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒီအလွဴရွင္ ကေတာ့ မ႑ပ္တိုင္တက္ မျပလိုတဲ့ အလွဴရွင္ပဲ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈကို မလိုလားတဲ့ ေစတနာရွင္ အစစ္ပဲ" လို႔ အေတြးနဲ႔ သာဓုေခၚေနမိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အုတ္တံတိုင္းအနီးမွာ တျခား လူတစ္ ေယာက္ကိုေတြ႔လို႔ သူ႔ရဲ႕ အေတြးကို အေဖာ္စပ္ လိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ စကားစ လိုက္ပါတယ္။

"ဒီ အုတ္တံတိုင္းေနရာမွာ အလွဴရွင္ နာမည္ေရးထားတာ မေတြ႔ရပါလား" လို႔ အေျပာမွာ အဲဒီလူက- "ဟုတ္ပါတယ္ဗ်၊ အလွဴရွင္ ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပါပဲ။ တံတိုင္းေနရာက က်ဥ္းေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ မိသားစုနာမည္ အကုန္ပါေအာင္ ဘယ္လို ကမၺည္းထိုးရမွန္း မသိေသးလို႔ၾကာေနတာပါ"လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ ပါတယ္။

"ဒါနသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာ ခပ္သိမ္းေသာ အက်ိဳးကို ၿပီးစီးေစႏိုင္သည္လို႔ အဆိုရွိတဲ့ အတုိင္း လုပ္ငန္း ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေပးကမ္းျခင္းကို ေရွ႕သြားျပဳရင္း ေအာင္ျမင္မႈ ဆုလာဘ္ကို မလြဲမေသြ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကမွာေပးႏိုင္၊ ကမ္းႏိုင္ရင္ မ်က္ႏွာပြင့္ပါတယ္။ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေမတၱာေႏွာင္ႀကိဳး ဖြဲ႕ခ်ည္ႏိုင္ပါတယ္။ ရွိၿပီးတဲ့ေႏွာင္ႀကိဳးကို ပိုၿပီး ခိုင္ၿမဲေစႏိုင္ပါတယ္။ မုန္းစိတ္ကို ေပ်ာက္ေစၿပီး ခ်စ္စိတ္ေရာက္ေစႏိုင္တယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ျပဳရာမွာ "လွဴဒါန္းျခင္း"သည္ အေျခခံျဖစ္သည္ ဆိုတဲ့စကားဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ အလြန္ အင္မတန္ ရင္းႏွီးေနပါတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္းဟာ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္မ်ားကို ပစၥည္းေလးပါး စသည္တို႔ကုိ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ျခင္း၊ အသင္းေတာ္အား ကူညီ ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ အလွဴပြဲလာ ဧည့္သည္ ပရိတ္သတ္အား ဧည့္ခံေကြၽးေမြးျခင္း၊ မိမိရဲ႕ကုသိုလ္ ရဖို႔ အမွ် အတန္းေ၀ျခင္း ဆိုၿပီး နားလည္ ထားၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္း လွဴဒါန္းတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း အပို အလွ်ံရွိသူ၊ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ သူေတြက မရွိ ဆင္းရဲသားေတြကို စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းျခင္းဟာလည္း အက်ံဳး၀င္ ပါတယ္။ ပိုသူက လိုသူကို ျဖည့္ဆည္းေပးကမ္းျခင္းဟာလည္း ဘာသာတရားတိုင္းရဲ႕ အဆံုးအမနဲ႔ ကိုက္ညီ ပါတယ္။ ဒီထဲမွာမွ မပိုလွ်ံေပမဲ့ မိမိ အသက္ရွင္ဖို႔ရွိတာထဲက ရွိသမွ်ေလးကို ဘုရားအား လွဴဒါန္းတာ ကေတာ့ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ခရစ္ေတာ္က မုဆိုးမရဲ႕ အလွဴအေၾကာင္း (လုကာ ၂၁း၁-၄) မွာ မိန္႔ၾကားထား ခဲ့ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ သာသနာ ထြန္းကားေရး၊ လူအမ်ားေကာင္းစားေရး၊ လူအမ်ား က်န္းမာခ်မ္းသာေရး၊ လူအမ်ားေမတၱာျပန္႔ပြားေရး တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ေနခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားကို ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ရက္ေရာစြာ လွဴဒါန္းျခင္း ဟာျမင့္ျမတ္တဲ့ အလွဴဒါနမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။

လွဴဒါန္းေပးကမ္းတယ္ ဆိုတာ ေမတၱာရဲ႕ ႐ုပ္သြင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေပးကမ္းျခင္းဟာ ေမတၱာတရားကို ကာယကံ၊ ၀စီကံတို႔နဲ႔ ပီပီ ျပင္ျပင္ ပံုေဖာ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာတရား ရွိမွေပးႏိုင္၊ ကမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ေကြၽးႏိုင္၊ ေမြးႏိုင္ ပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို ေကြၽးလိုေမြးလိုစိတ္၊ ေပးလိုကမ္းလိုစိတ္ဟာ ေမတၱာတရားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ "ထိုင္ပါဦး၊ နားပါဦး၊ စားပါဦး၊ ေသာက္ပါဦး" စသျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းဟာ မိမိရဲ႕ ၀စီကံေမတၱာကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ေတြ႕ေပးကမ္း၊ ေထာက္ပ့ံ၊ေကြၽး ေမြးျခင္းကေတာ့ ကာယကံေျမာက္ေမတၱာကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘာသာတရားတိုင္းရဲ႕ အဓိက အေျခခံသြန္သင္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဘုရားကိုခ်စ္ျခင္း၊ ႐ိုေသဆည္းကပ္ျခင္း၊ လူသား အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာ တရားထားျခင္းဆိုတာဟာ အလြန္ အင္မတန္ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ဒါနျပဳဖို ႔ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။ လူရဲ႕ ပင္ကိုယ္ သဘာ၀စ႐ိုက္ဟာ ပစၥည္းဥစၥာကို ပိုင္ဆိုင္ သိမ္းဆည္းထားလိုတယ္။ သူတစ္ပါးကို ေပးဖို႔ ႏွေျမာတြန္႔တို တတ္ပါတယ္။ ႏွေျမာတြန္႔တိုမႈကို အႏိုင္ယူၿပီးမွသာ အလွဴဒါနဟာ အထေျမာက္ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရွင္ေပါလူးက လူတိုင္းပင္ မိမိ၏ ေစတနာ စိတ္ျပဌာန္းသည့္ အတိုင္း ေပးလွဴရာ ၏။ ႏွေျမာေသာစိတ္ႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေပးလွဴရန္ တာ၀န္၀တၱရားရွိသည္ ဟူေသာ စိတ္ျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မေပး လွဴအပ္။ ထာ၀ရဘုရားသည္ ေစတနာႏွင့္ေပးလွဴ တတ္ေသာ သူကိုႏွစ္သက္ေတာ္မူ၏။ သင္သည္ လိုအပ္သမွ်ေသာ အရာတို႔ကို အစဥ္ပင္ ရရွိၿပီးလွ်င္ ေကာင္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔တြင္ ကူညီ မစႏိုင္ၾကေစရန္ ထာ၀ရဘုရားသည္ သင္တို႔ အလိုရွိသမွ်ေသာ အရာတို႔ထက္ ပို၍ေပးရန္ တတ္ႏိုင္ေတာ္မူ၏။ က်မ္းစာ ေတာ္တြင္ "သူသည္ ဆင္းရဲသူတို႔ကို ရက္ေရာစြာ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ၏" သူ၏ သနားၾကင္နာမႈသည္ ထာ၀စဥ္တည္၏ ဟူ၍ေဖာ္ျပပါရွိ၏ လို႔ (ဒု-ေကာ္ ရိန္သု - ၉း၇-၉) မွာ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ ထား ပါတယ္။

အလွဴဒါန တစ္ခု အထေျမာက္ဖို႔ ဘယ္ ေလာက္ ခက္ခဲတဲ့အေၾကာင္း ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ လက္ထက္တုန္းက အျဖစ္ ကေလးက သင္ခန္း စာ ယူစရာပါပဲ။

ျမတ္စြာ ဘုရားလက္ထက္ သာ၀တၳိျပည္မွာ ပုဏၰား လင္မယားႏွစ္ေယာက္ေပါင္းမွ အေပၚ႐ံုၿခံဳထည္၊ ပုဆိုးေလးသာ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဆင္းရဲသား ပုဏၰား လင္မယားရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ပြဲလမ္းတစ္ခုခုရွိလို႔ လင္သြား၊ မယားက အိမ္မွာေနခဲ့ရၿပီး၊ မယားသြားရင္ လင္ကအိမ္ မွာေနခဲ့ရတယ္။ ၿခံဳထည္တစ္ခုကို တစ္လွည့္စီ ၿခံဳၿပီး ပြဲတိုး ရပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ ပုဏၰားႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာတာကို သြားေရာက္ နာယူတဲ့အခါ ေစတနာ သဒၵါတရား တဖြားဖြား ေပၚလာၿပီး အေပၚ႐ံုပုဆိုးကို ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းဖို႔ စိတ္ကူးလိုက္ပါတယ္။ လွဴလိုက္ရင္ေတာ့ လင္ေရာ၊ မယားေရာ ပြဲတိုးစရာၿခံဳ ထည္မရွိေတာ့တာကို ႀကိဳတင္ေတြးျမင္မိလို႔ လွဴဖို႔ စိတ္ကူးကို ဖ်က္လိုက္ပါတယ္။ ထပ္လွဴခ်င္ စိတ္ျပန္ျဖစ္ေပၚလာ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွေျမာစိတ္က တားလို႔ အလွဴ စိတ္ကူးပ်က္သြား ျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ညသံုးယံ ပတ္လံုး တရားပြဲ မၿပီးမခ်င္း လွဴဖို႔ စိတ္ကူး လိုက္၊ ႏွေျမာစိတ္က ေႏွာင့္ယွက္လိုက္နဲ႔ ခ်ီတံု၊ ခ်တံုျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ တရားပြဲၿပီး ခါနီးတဲ့အခါမွာေတာ့ "မရွိလို႔ မလွဴ၊ မလွဴလို႔ မရွိ" ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္နဲ႔ ႀကံဳရခိုက္မွာမွ မလွဴလိုက္ရရင္ မိုက္ရာ က်ေတာ့မယ္လို႔ ဆင္ျခင္ၿပီး အေပၚ႐ံု ပုဆိုးကိုျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား လက္ေတာ္အေရာက္ ကပ္လွဴၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ "ေအာင္ၿပီ၊ ေအာင္ၿပီ၊ ေအာင္ၿပီ" စစ္ပြဲႀကီးကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦးလို ၀င့္ႂကြားတဲ့ အသံနဲ႔ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ေႂကြးေၾကာ္ လိုက္တယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အလွဴ ဒါနတစ္ခုျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲ တယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ဖက္က ၾကည့္ရင္လည္း ခရစ္ေတာ္ၫႊန္းခဲ့တဲ့ မုဆိုးမရဲ႕အလွဴလိုပဲ လွဴၿပီးတဲ့ေနာက္ မိမိမွာ ဘာမွကို မက်န္ ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ရက္ေရာလို႔ ရွိတာေလးကို ပဲ လွဴဒါန္း လိုက္လို႔ အလြန္ အင္မတန္ျမတ္တဲ့ အလွဴျဖစ္ပါတယ္။ အတုယူ၊ တရားရစရာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ရွင္ေပါလူးက အလွဴနဲ႔ပါတ္ သက္ၿပီး နည္းတာ မ်ားတာ မလို၊ "သင္တို႔၏ စြမ္းအားႏွင့္ အမွ်ေပး လွဴၾကေလာ့၊ သင္တို႔၏ လွဴလို ေသာေစတနာစိတ္ ရွိပါလွ်င္ ထာ၀ရဘုရားသည္ သင္တို႔၏ စြမ္းအား အရေပးလွဴေသာ အရာကို လက္ခံေတာ္မူလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ သင္တို႔ ေပးလွဴ ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာအရာ ကို ေတာင္းဆိုေတာ္မူ လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ" လို႔ (ဒု-ေကာ္ရိန္သု -၈း၁၁-၁၂) မွာ မိန္႔ၾကားထားပါတယ္။

"မိမိရဲ႕ ပိုလွ်ံတဲ့ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀မႈဟာ ခ်ိဳ႕တဲ့သူ၊ မရွိ၊ ဆင္းရဲတဲ့သူရဲ႕ပစၥည္းျဖစ္တယ္"

"သင္ သိုေလွာင္ထားတဲ့ ဆန္ေရစပါး (အစားအေသာက္သည္) ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး သူတို႔ ပိုင္ဆိုင္၏။ ေသတၱာ၊ ဘီ႐ိုမ်ားထဲတြင္ ထည့္ထားေသာ အ၀တ္အစားတို႔သည္ အ၀တ္အစား မရွိသူတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။ သင္ေျမႀကီးထဲတြင္ ႁမွဳပ္ထားေသာေရႊ ၊ေငြ ၊ေက်ာက္သံပတၱျမား တို႔သည္ ဆင္းရဲ၊ ခ်ိဳ႕တဲ့သူတို႔၏ ဥစၥာျဖစ္၏" လို႔ ရဟႏၲာ Basil က မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒီလို ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္ေပါလူးက "သင္တို႔အား တာ၀န္ေလးေစ၍၊ သူတစ္ပါးတို႔အား သက္သာေစရန္ ငါအႀကံျပဳ ေနသည္ မဟုတ္ပါ။ ညီတူ ညီမွ်ျဖစ္ေစရန္ အႀကံ ျပဳျခင္းျဖစ္၏။ ယခုအခါ သင္တို႔၏ ခ်မ္းသာမႈသည္ ထိုသူတို႔၏ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈကို ျဖည့္ဆည္းေပး သကဲ့သို႔ ေနာင္တစ္ေန႔၌ ထိုသူတို႔၏ ခ်မ္းသာမႈသည္ သင္တို႔၏ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ပါ လိမ့္မည္။

က်မ္းစာေတာ္က "မ်ားမ်ားရေသာသူ မပို၊ နည္းနည္းရေသာသူ မလို"ဟု ေဖာ္ျပ သကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္လို႔ (ဒု-ေကာ္ရန္သု -၈း၁၄-၁၅) မွာ ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲလွဴဒါန္းမႈဟာ ေပးသူေရာ၊ အေပးခံရသူပါ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳတဲ့အေၾကာင္း အႀကံေပးထားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ နာမည္ႀကီး ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကဘိ၀ံသက "သူ ေတာ္ေကာင္း ဓနရွင္တို႔သည္ လက္ရွိ ဓနမ်ားကို ဆင္းရဲသူမ်ားအား ျဖန္႔ျဖဴးႏိုင္မွသာ ေရွးဘ၀က ဒါနရွင္၊ ယခု ဘ၀ဓနရွင္၊ ေနာင္ဘ၀ အဆက္ဆက္ ဓနရွင္"ဟု နိဗၺာန္စံ၀င္သည့္တိုင္ေအာင္ အၿမဲဓနရွင္မ်ားျဖစ္ႏိုင္မည္။ ဒါေၾကာင့္ "တစ္ဘ၀မွ်ေခတၱ ပိုင္ဆိုင္ရေသာ ဓနကို ငါပိုင္ဟု သေဘာမထားဘဲ ဆင္းရဲသားခ်ိဳ႕တဲ့ သူအမ်ား ဆိုင္ေသာ ငါပိုင္ဟု သေဘာထား၍ လိုအပ္သူမ်ားကို ေ၀မွ်ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲရမယ္" လို႔ မိန္႔ၾကား ခဲ့ဖူးတာ အမွန္ပင္ တရားရ စရာပါပဲ။

ရွင္ေပါလူး မိန္႔ျမြက္သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္သူ႔ကိုပဲေပးေပး၊ ဘာပဲ လွဴလွဴ၊ ေပးလွဴလိုတဲ့ ေစတနာစိတ္ရွိရင္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀ အသက္တာအရ ေပးလွဴတဲ့ အရာကို ဘုရားသခင္က ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္ လက္ခံမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အခုလို မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းၿပီး အစစအရာရာ ေစ်းတက္ေနတဲ့ ခက္ခဲရာကာလမွာ အဆင္ေျပရွာေဖြလုိ႔ လြယ္ကူ ေနတဲ့သူေတြက ေ၀ငွေပးကမ္းၾကမယ္ ဆိုရင္ ေရရွည္မွာ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ပါလိမ့္မယ္။

၀ႆန္မိုး